Notícies

Els socis del projecte ITG4AU assisteixen a la segona visita de Best Practices a la Universitat d'Almeria

Un Projecte Erasmus+ pertanyent al programa de Creació de Capacitat, en l'àmbit de l'Educació Superior

Universidad de Almería
Carretera Sacramento s/n
04120 La Cañada de San Urbano
Almería (Spain)

Del 23 al 27 de setembre, el consorci de ITG4AU, en la seva majoria amb el seu equip intern i els seus rectors i vicerectors, va visitar la Universitat d'Almeria, en relació amb l'estudi de Bones Pràctiques sobre la governança de TI. L’objectiu de la visita és el coneixement de primera mà d'un estudi de cas real sobre la implantació d’un marc de govern basat en la norma ISO / IEC 38500.

Els participants de la Universitat Politècnica de Tirana, la Universitat Aleksander Moisiu de Durrës, la Universitat Europea de Tirana i la Universitat de Tirana van ser rebuts per Antonio Fernández, com a representant de la Universidad de Almería (UAL), junt a José Céspedes, Vicerector de Planificació, Ordenació Acadèmica i Professorat, qui va explicar detalladament l'operació de la UAL, la seva estructura de govern, els seus estudis i infraestructura. A més, també visitaren el seu Centre de Càlcul, la seva biblioteca centralitzada i diversos llocs comuns per als estudiants. Els assistents també van aprofitar la visita per treballar en el model de governança de TI recollint les dades que van obtenir durant la seva feina a l’estiu.

A més, es van programar diversos tallers i activitats per a participar amb els rectors de les universitats albaneses, específicament Mynir Koni, Rector de la UT; Tonin Gjuraj, Exrector de la UET; Kseanela Sotirofski, Rectora de la UAMD; i Andrea Maliqari, rector de la UPT. A l'esdeveniment, socis albanesos van preparar un seminari sobre la situació del govern de TI i l'alineació a les universitats d'Albània i es van presentar diverses accions i criteris de millora que s'inclouran en el seu marc de govern de TI. L'objectiu principal d'aquests esdeveniments va ser guiar els Rectors perquè s'adonessin de la importància de tenir una bona implementació de governança de TI i per involucrar-se a ells i les seves principals parts interessades en les activitats del projecte.

Aquest projecte té com a objectiu reunir un grup d'investigadors de quatre universitats amb una àmplia experiència en el desenvolupament i desplegament de models de marcs de Governança de les TI de 3 països diferents (Espanya, Alemanya i Noruega) per desenvolupar, adaptar i provar un nou marc ITG que s'aplicarà en les Institucions d'Educació Superior (IES) a Albania. Els resultats a aconseguir en aquest projecte inclouen, entre altres, un millor model de govern de les TI a les IES d'Albània, així com una modernització general dels processos de governança de les IES i una contribució de la cooperació entre la UE i Albània.

Data de l'esdeveniment: 23/09/2019

Data de publicació: Wed Oct 02 08:54:00 CEST 2019