Escoltar

Notícies

El 2n Esdeveniment Brokerage Internacional finalitza amb el compromís del sector públic i privat a revertir la fugida de talents i convertir les Illes Balears en un referent d'innovació turística

El president de Turistec i del Paraigües de Turisme de la Comissió Europea (EurekaTourism+) situen la capacitat de transferència de coneixement practicat des de l'illa, com l'exemple de l'actitud davant els nous desafiaments.

Centre Empresarial Son Espanyol - Parc Bit

La presidenta del Govern Balear, Francina Armengol, va inaugurar la segona edició del Esdeveniment Brokerage Internacional de Eurekatourism+, sol·licitant als empresaris i treballadors del sector tecnològic i turístic que liderin "el moment" de la innovació.

El parc tecnològic de Palma, al Parc Bit, va acollir el 12 i 13 de novembre la segona edició d'una trobada que organitza el Clúster Internacional de Tecnologies de la Informació i de la Comunicació aplicades al Turisme, Turistec, comptant amb la col·laboració de en Carlos Juiz , Vicepresident de Turistec per EurekaTourism+, en l'organització de l'esdeveniment.

Les jornades van ser inaugurades per Armengol, en presència d'experts mundials en l'àmbit de les tecnologies i el turisme, empresaris, entitats i institucions vinculades amb la innovació, entre altres. Armengol s'ha referit en el seu discurs a la necessitat de crear a Balears les condicions necessàries per a, de la mateixa manera que ha liderat l'exportació del know-how, ser ara un referent per a la seva atracció. "Hem de ser capaços de generar una fugida de cervells inversa, - va destacar, - i hem de ser nosaltres qui atraguem talents, cosa que pot ser molt beneficiós per a tothom."

De la mateixa manera, la Presidenta, es va comprometre a si mateix a impulsar associacions publicoprivades, creades per països a l'avantguarda de la innovació "per organitzar el talent, utilitzar-lo i créixer en excel·lència i qualitat". Francina Armegol ha reconegut que el sector públic ha d'oferir les millors condicions, "la millor seguretat jurídica i cooperació" i ha reconegut que les administracions necessiten que "el món privat elevi la seva veu per fer un pas més" i recuperar la competitivitat.

Per la seva part, Jaume Monserrat, president de Turistec va defensar la importància i rellevància dels clústers enfront de les noves necessitats de relació entre empreses. Sobre la col·laboració publicoprivada, Monserrat va assegurar que "és bàsica per augmentar la competitivitat d'un territori i un aspecte irrenunciable per al sector TIC".

Els panells, ponències i taules rodones del primer dia es van centrar en Innovació i Turisme, així com la col·laboració entre clústers i empreses de nova creació. El taller també es va centrar en TIC i els processos de negoci. La jornada va finalitzar amb reunions bilaterals organitzades per Turistec i la Cambra de Comerç de Mallorca així com membres de la xarxa Enterprise Europe Network, EEN.

Per a mes informació: Diari de Mallorca, Brokerage de Turistec.

Data de l'esdeveniment: 12/11/2013

Data de publicació: 16/11/2015