Notícies

Carlos Juiz, Ricardo Colomo-Palacios and Vladimir Stantchev realitzen activitats de disseminació a Albània sota l'àmbit del projecte ITG4AU

Un Projecte Erasmus+ pertanyent al programa de Creació de Capacitat, en l'àmbit de l'Educació Superior

La setmana del 13 al 18 de maig, amb motiu de l'Avaluació Inicial sobre Governança de les TI a les universitats albaneses sota el projecte ITG4AU, Carlos Juiz, Ricardo Colomo-Palacios i Vladimir Stantchev van realitzar activitats de disseminació davant d'alumnes i professors de les quatre universitats. L'objectiu d'aquestes activitats és, a més de promocionar el projecte, impulsar la Governança de les Tecnologies de la Informació en organitzacions públiques i avançar en la recerca sobre aquest i altres temes relacionats.

La conferència de Carlos Juiz titulada "Introduction to IT Governance. Strategic Management of Information Systems" va mostrar amb dos exemples reals la importància de les tecnologies de la informació per a la consecució del negoci i la necessitat de governar-les i gestionar-les correctament per no només obtenir valor sinó també mantenir-lo. El Dr. Juiz va remarcar la importància de transformar les tecnologies de la informació de manera que deixin de ser únicament commodities i siguin part de l'estratègia corporativa de l'organització, alineant al negoci i generant el valor desitjat

D'altra banda, la conferència de Ricardo Colomo-Palacios titulada "Research in Technology: Beyond Publishing" estava basada en els següents objectius d'aprenentatge: enteniment del treball de recerca en el món acadèmic, familiaritat amb els processos d'investigació en el camp de la informàtica, coneixement de la publicació científica en termes d'estil i estructura de l'escriptura, habilitat per a la recerca i selecció d'una editorial adequada i percepció dels detalls sobre la revisió per parells. El Dr. Colomo-Palacios va fer èmfasi en la qualitat que han de mostrar les publicacions a través d'una sistemàtica i acurada investigació mitjançant la qual s'obtenen noves conclusions. Així mateix va indicar els processos científics a seguir per a l'obtenció de nous i significatius resultats i com han canviat els criteris d'acceptació des del 2000 fins enguany.

Els assistents van ser majoritàriament alumnes de màster i doctorat de la Universitat de Tirana, Universitat Aleksander Moisiu de Durrës, Universitat Europea de Tirana i Universitat Politècnica de Tirana.

Aquest projecte té com a objectiu reunir un grup d'investigadors de quatre universitats amb una àmplia experiència en el desenvolupament i desplegament de models de marcs de Governança de les TI de 3 països diferents (Espanya, Alemanya i Noruega) per desenvolupar, adaptar i provar un nou marc ITG que s'aplicarà en les Institucions d'Educació Superior (IES) a Albania. Els resultats a aconseguir en aquest projecte inclouen, entre altres, un millor model de govern de les TI a les IES d'Albania, així com una modernització general dels processos de governança de les IES i una contribució de la cooperació entre la UE i Albania.

Data de l'esdeveniment: 13/05/2019

Data de publicació: Mon May 20 16:51:00 CEST 2019