Belén Bermejo i Beatriz Gómez participen en la diada ACM Celebrations: Informàtica per a toth@m

Universitat de les Illes Balears

El 5 de maig passat de 2017 s'ha celebrat la diada ACM Celebrations: Informàtica per a toth@m, on Belén Bermejo i Beatriz Gómez van presentar un pòster referent a les seves respectives tesis doctorals. L'Escola Politècnica Superior de la Universitat de les Illes Balears ha organitzat aquesta diada amb l'objectiu de ser un punt de trobada que permeti compartir històries i carreres professionals inspiradores que facin visible la feina i el talent femení que hi ha en el camp de la informàtica.

Concretament, el treball de Belén Bermejo, titulat "What is the cost of virtualization?" mostra la necessitat de reduir el consum energètic en sistemes de computació en el núvol. L'objectiu és esbrinar com la virtualització afecta els sistemes cloud en termes de consum energètic i rendiment a més de demostrar si el sistema virtualitzat és o no més eficient que el tradicional. Per la seva banda, el treball de Beatriz Gómez titulat "IT Governance in Public Organizations through dFogIT" assenyala la necessitat d'implementar un marc de treball de govern de les TI mitjançant el qual els alts directius de qualsevol organització puguin mesurar l'acompliment de les seves tecnologies. Concretament, el marc dFogIT (detailed Framework of Governance for IT) enforteix els principis de bon govern corporatiu i contribueix a la seva implementació.

Aquesta diada té el suport de Microsoft Research i ACM-W, una organització internacional integrada en l'Association for Computing Machinery que té com a missió fomentar la plena participació de les dones en tots els aspectes del camp de la informàtica.

Més informació a: El talent femení en la informàtica

Data de l'esdeveniment: 05/05/2017

Data de publicació: Mon May 08 10:15:00 CEST 2017